Als u een systeembeheerder kiest voor het IT-beheer van uw bedrijf, zijn er volgens ons 7 belangrijke punten waar u op moet letten.
- Technische vaardigheden: Zorg ervoor dat de systeembeheerder beschikt over de juiste technische vaardigheden en ervaring om uw IT-infrastructuur efficiënt te beheren. Vraag referenties (zie punt 5)
- Communicatievaardigheden: Een goede systeembeheerder moet goed kunnen communiceren met uw gebruikers en uw leveranciers.
- Proactief: Kies iemand die proactief is in het identificeren en oplossen van problemen. Dit zorgt er voor dat u op de lange termijn minder storingen zult hebben.
- Certificeringen: Kijk of de systeembeheerder bepaalde certificeringen heeft, zoals bijvoorbeeld een Microsoft certificering, deze kunnen bijvoorbeeld aangeven dat uw systeembeheerder bedreven is in het advies en beheer van Office 365 producten.
- Referenties: vraag om referenties van eerdere werkgevers of klanten om een beeld te krijgen van hun ervaring met de systeembeheerder.
- Flexibiliteit: Zorg dat de systeembeheerder flexibel is en in staat is om buiten reguliere werktijden te werken, indien nodig.
- Snelheid : Zorg er voor dat uw systeembeheerder bereikbaar is en in staat is snel te reageren en acteren op acute problemen.