NFC Visitekaartjes

Menu
Ga terug naar het overzicht

Aanleiding:
Tijden veranderen. We zitten al jaren in een technologisch revolutie en het lijkt zich alsmaar sneller te ontwikkelen. Van een telefoontje waar je alleen op kunt bellen naar een smartphone waarmee letterlijk alles mogelijk is. Als we kijken naar de geschiedenis van het betalen zien we eigenlijk weinig verandering. Totdat NFC in het leven is geroepen en dat merkte we al vroeg op. Hiermee is het mogelijk om via je Smartphone of Apple Watch draadloos te betalen. Super eenvoudig en ontzettend snel. Inmiddels gebruikt bijna de helft van de jongeren deze functionaliteit.

Net zoals de geschiedenis van het betalen zijn ook visitekaartjes erg traditioneel. Al jaren gebruiken we het papieren visitekaartje om te netwerken en contactgegevens over te brengen. Kan dat niet anders dachten wij? Wij wilden hier verandering in brengen in Nederland, namelijk door NFC Visitekaarten te verkopen. Scan de kaart en de contactgegevens worden direct in je mobiel opgeslagen, inclusief alle socials.

Maar voordat we dit in de markt konden brengen hadden we software nodig, waarin de klant zijn/haar gegevens kan achterlaten. Een realtime dashboard waarin wijzigingen direct zichtbaar zijn. Om dit te kunnen bewerkstelligen hadden we een goede developer nodig. Uit mijn netwerk hoorde ik positieve verhalen over Wij zijn Merlin en hebben we contact opgenomen. En daar zijn we tot op de dag van vandaag erg blij mee.

Doelstelling:
De doelstelling was om een gebruiksvriendelijk softwaresysteem te bouwen, waarin de klant zijn/haar persoonlijke account krijgt. Zodoende kan de klant inloggen en zijn gegevens achterlaten. Deze gegevens worden weergegeven in de vorm van een pagina. Deze pagina krijgt een unieke url mee die op de NFC chip geprogrammeerd kan worden. Ook kan de klant een design toevoegen. Wij kunnen vervolgens de visitekaarten printen in het gewenste design en de url op de NFC chip programmeren. Gelukkig wist Evert hier wel raad mee en heeft ons goed geholpen met waardevolle input.

Uitdaging:
De uitdaging was om het proces zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. We wilden het voor de klant eenvoudig houden. Daarnaast was het zaak dat de klant in het account realtime wijzigingen kon doen. Bijvoorbeeld als er een wijziging zou zijn in het adres. Wij merkte dat Evert echt de touwtjes in handen had en met goede adviezen onze kant op kwam.

Uitgevoerde werkzaamheden:
Evert heeft ons geholpen met zowel het uitdenken van het idee, de mogelijkheden, het doorvoeren van feedback en de volledige implementatie van de software. Kortom, met alles…

Resultaten:
We hebben een prachtig systeem dat goed werkt voor zowel ons als voor onze klanten. Het is gebruiksvriendelijk en efficiënt. De software maakt het werk voor ons ontzettend makkelijk. Ons systeem ontzorgt en het scheelt veel tijd. We zijn erg tevreden over het eindresultaat.

Conclusies:
Vanaf dag 1 is het erg prettig samenwerken met Evert en zijn team. Ze handelen adequaat. Zodra wij feedback hebben, dan wordt het snel opgepakt.
Ze hebben waanzinnig goed werk geleverd en hebben ons ondersteund van A tot Z. Wij zouden iedereen aanraden om samen te werken met Wij zijn Merlin.

Interesse gewekt?

0341 - 84 1231 info@wijzijnmerlin.nl

Hoofdkwartier

Celsiusstraat 21 3846 BK Harderwijk